Korpset

Korpset ble startet i 16/6 1906, og har siden den gang hatt sine opp og nedturer. Når korpset feirer sitt 100-års jubileum er vi oppe på en topp, som vi håper at vi vil holde oss på. Dette er noe som gleder alle oss som bryr seg om korpsmusikk og vet hva det betyr for lokalsamfunnet.

Dette bildet er tatt i forbindelse med 100 års jubileet. Bildet ble tatt 18/2 2006 under innspillingen av jubileumsCDen på Salem. Klikk på bildet eller her for å laste ned i stort format.

I 2006 har vi ca 25 medlemmer som stiller opp så ofte de har tid. Flere av disse er utflyttede Skuddnesbuer som kommer hjem og blir med oss på våre viktige opptredener. Under plateinnspillingen i februar var vi hele 23 musikkanter på lørdagen.

Vi har øvelse hver torsdag på Skudeneshavn Barneskole. I tillegg har vi et seminar på høsten hvor vi har en helg med øvelse og hygge. I løpet av året har vi flere faste opptredener. Dette er vår egen konsert, tenning av Julegranen, Frelsesarmeen 1. torsdag i desember, julekonsert i kirken, 17. mai og Skudenesdagene. I tillegg stiller vi opp på flere begivenheter som vi blir forespurt om å bli med på.

Musikken vi spiller er forskjellig populærmusikk. Eksempler på slik musikk er Tir n'a Noir av Vamp, Beyond The Sea fra filmen Finding Nemo, Anyone of Us kjent av Gareth Gates og Long Desember night av Frode Alnæs. I tillegg spiller vi selvsagt marsjer, salmer og julesanger.