Historikk

17. mai 2006

I år var ikke været helt på det beste, men vi hadde så mye å gjøre i løpet av dagen at vi ikke fikk bry oss noe særlig med det.

Vi begynte dagen med morgenprosesjonen til Parken kl 07.30. Her var det flagghal, tale og kransenedleggelse.

Deretter bar det til Fabrikken hvor vi hver 17. mai har vår base. Der var frokosten klar og vi koste oss som vanlig her til barnetoget startet.

Barnetoget gikk greit og vi endte også i år nede på Torget. I år var dessverre ikke Skolekorpset med oss da de er for lite medlemmer til å kunne stille. Håper at dette ikke blir langvarig for vi trenger hele tiden påfyll av nye medlemmer i Musikkkorpset om vi skal overleve. Drillen ser ut til å leve i beste velgående, så de gikk forran oss i år.

Oppstilling til barnetoget. I år var det en Snørteland på hver flanke og en i front til å bære fanen.

Nå er vi kommet oss rundt første sving og har startet på første marsj i barnetoget for i år.

Nytt av året var at vi spillte under Gudstjenesten på Torget etter barnetoget. Det var forholdsvis bra med folk til stede.

Rett etter Gudstjenesten ble vi kjørt til kirken for å spille ved kransenedleggelsen ved de engelske gravene. I år var det et tidligere medlem av korpset som talte, Rolf Fjell.

Klokken 15.45 var vi klar til ny dyst i folketoget selv om det regnet litt sonn forsiktig. Det var heldig vis ikke noe vind å snakke om, så vi ble ikke særlig våte.

Folketoget ender som alltid i Parken. I år hadde arrangørene endelig har funnet ut at de har en fin scene hvor de kan stå. Så for første gang ble denne brukt av andre enn Musikkorpset.

Når vi var ferdige der var det på tide å legge inn årene for 17. mai i år. Nå må vi samle krefter til neste år!